tisdag 16 december 2008

Maia


Detta är Maia, hon är ett yrväder och kan aldrig sitta still. Ibland skriker hon, speciellt när ingen lyssnar. Djupt inombords bor en rebell som bara vill flyga ut och slå på varenda konservativ människa som någonsin funnits. Hon fikar ofta, dricker varm choklad och äter blåbärs muffins på Vete-katten i Stockholm. Där sitter hon är pratar med sina revolutions vänner och tillsammans bestämmer de hur de ska rädda världen från allt ont och elakt. Kanske kommer de lyckas eller så dör rebellen i henne när hon blir äldre och hon fastnar där på kafeét med chokladen och blåbären.

Puss
Sofia

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt! :)
haha ja det är väl det. Tack söta du, jag hoppas verkligen det!

gud så fin!
kram

Anonym sa...

Ja, speciellt bra var det kanske inte. Men det rättfärdigar ju inte att felcitera henne med flit, sådant gör mig jävligt arg.

Snygg målning!

Anonym sa...

Fintfintfint :)

Svar: DET VAR UNDERBART!!! Fuck psykologen, det här är vad jag behöver! Det är nog den finaste helgen iår! och i mitt liv så är det nog delad etta med helgen då min lillebror föddes..

Svar: Du får komma hit upp till Uppland och kolla på konserter i Januari/februari med mig ;D Annars får du nöja dig med P3 guldgalan i Göteborg, den vill jag på!