måndag 26 juli 2010

Learn about life


Jag hittade en bild som säger allt. Den här sommaren har förändrat mig på så många vis. Dels har jag lärt mig uppskatta människors vänlighet, deras tillgivenhet och deras skratt. Men framförallt har jag lärt mig uppskatta mig själv. Efter att ha fått veta att jag kanske aldrig mer skulle få springa har jag börjat uppskatta min kropp. Jag är inte ledsen för att jag inte kan träna som innan, jag är glad att jag får ut och lunka då och då. Jag är inte ledsen att mitt ansikte är lite rundare, jag är glad att mitt ansikte är lika fint runt som kantigt. Jag är inte ledsen för att jag inte kan ha alla tighta klänningar, jag är glad att det finns kläder som passar min kropp så himla fint ändå. För herregud, vad är löprundor om man jämför med att sitta med vänner i en park och äta jordgubbar?

4 kommentarer:

Malin sa...

kloka kloka kloka du (och det är väl det mesta jag har att säga om 'et just nu)

svar; åh, jag är helglad över att din resa var så underbar som den var, och att du fick lära dig så mycket om andra och dig själv.
sverige kan vara himla fint ibland, synd att man inte ser det fina lite oftare (inte jag iaf).

och du är grym söta söta du, och värd att leva; UTAN evighetsrundor i löpspåret och konstanta tankar om in/uttag. håll hårt i den här känslan, måendet, och jag håller mina tummar för att det håller i sig <3

just nu vet jag inte riktigt hur det är med mig; å ena sidan vill jag leva, äta, må bra men å andra sidan skulle jag inte tacka nej till en viktnedgång. resan hjälpte mig otroligt mycket, om så bara för ett tag; den bevisade för mig att jag KAN äta 'onyttigheter' utan att svälla upp som en ballong och simsalabim bli tio kilo tyngre. dessutom fick jag lära mig en hel del om mig själv, saker jag inte trott förut, och det är aldrig fel (exempelvis så är jag inte alls särskilt mörkrädd utan tyckte att det var lite småmysigt att gå i 100 kr/h vid vatten klockan tre på natten). så jo, resan hjälpte mig väldigt mycket och jag kommer nog aldrig ångra att jag åkte på den.

KRAM kära du, kramar i massor <3

Lisa sa...

Fint skrivet och klokt sagt. Du är bra du.

Fifi sa...

Hurra! Heja dig!

Och jag hoppas att du har det underbart i Chicago!

Jenny sa...

Du är bara sjukt bra. Finns det något mer att säga liksom? HA. Nä.
Kärlek