tisdag 6 juli 2010

Ruin one city at the time

Nu åker jag ut på road-trip runt sverige. Det känns som en gnutta magi. Så fram och med idag och några veckor framöver är bilden mitt hem, min garderob och min frihet. Jag kan inte ens beskriva hur fantastiskt det kommer bli att låta vägarna försvinna bakom mig, utan dator och utan omvärldens krav. Hjärtat och hjärnan får leda mig över gatorna.
  • jag ska sitta vid en väg kant och spela på min gitarr
  • jag ska prata med fina människor på vägkrogar
  • jag ska göra saker på impuls
  • jag ska hälsa på människor jag saknar och människor jag tycker om
  • jag ska upptäcka städer som aldrig tidigare legat under mina fötter
  • men framförallt ska jag göra det jag vill.
Så nu åker jag, mot jönköping styr jag mina första steg.

5 kommentarer:

Anonym sa...

det låter som en dröm, så himla häftigt sofia! Är avundsjuk trots min europatrippp. Kanske skulle skaffa det där jävla körkortet ändå.. Ha det hursomhelst magiskt som du säger! Ramla runt på gatorna och var lite luffar dekadent för mig med!

Lisa sa...

Kom till Stockholm och spela så ska jag komma och lyssna :)

Sandie sa...

Härligt hoppas du får roligt på din roadtrip =)

Fifi sa...

Hälsa min hemstad Jönköping från mig!

Anonym sa...

john denver