fredag 27 augusti 2010

På en klubb


Inatt är det dags för Klubb 3 igen. Jag har studs i benen och fest i hjärtat. Det känns som att äntligen vara hemma igen. Där har varit långa nätter och suddiga morgon stunder, där har varit raglande ben och fingrande händer, där har varit suktade blickar och vrålande halsar. Jag har dansat där så många nätter att jag tappat räkningen och jag har somnat på en soffa någon våning upp så ofta att det nästan känns som hemma. Inatt är det dags igen, mitt hjärta har längtat och mina ben kan inte riktigt sitta still, för inatt ska jag dansa och inte komma hem innan solen går upp i öst, först då har jag släckt min törst. Törst efter de finaste dansmänniskorna jag vet och de bästa barförmännen i stan!

Springer ner till stan och möter Adam, vi dricker öl, sedan kommer Jenny, vi dansar.
Inatt går jag in i mitt nattliga motto: Don't fucking tell me what to do

2 kommentarer:

Lisa sa...

Dansa flicka, dansa!

w sa...

vilken fin frisyr du har!