torsdag 16 december 2010

allt jag ville säga

När snön yr funderar jag lite...
Jag tycker hemskt mycket om: att dansa till klockan fyra på morgonen, att kramas länge, att vira en stor halsduk runt halsen, att gå till jobbet, att pratar timmar i telefon, att hångla med långhåriga pojkar, att lyssna på hög musik så att det vibrerar i huvudet, att titta på konst, att dricka litervis med glögg, att ligga under ett tjockt duntäcke med någon varm person, tjocka raggsockar, tatueringar på armarna, franz ferdinands album tonight, rutiga skjortor, pepparkaksdeg men mest av allt tycker jag nog om att jag åker till Chicago om två veckor.

Jag tycker hemskt illa om: snö i ansiktet, att jag fryser så himla mycket om kinderna, att jag inte hunnit köpa några julklappar, att uppsatsen aldrig blir färdig, att ingen kramar mig när jag vill, folk som för saker komplicerat, att vara stressad, att pengarna bara flyger iväg, att folk sätter sig bredvid mig på bussen, att folk går långsamt framför mig, att jag inte sett solen på evigheter, att mina skor läcker in, att tiden går för fort, att tiden går för långsamt, folk som inte svarar, att jag inte hinner spela gitarr men mest av allt tycker jag illa om att jag bara får stanna i Chicago en liten stund.

1 kommentar:

Emma sa...

Jag tycker om de saker du tycker om. Det gör en själv varm om hjärtat. :)