söndag 10 maj 2009

love letters

Jag är väldigt svag för kärleksbrev, sådana som bränner i hjärtat eller är vackra som en sommaräng. Jag klättrade på stenarna hemma och tänkte på kärleksbrev jag tyckte om:

Tyvärr vet jag inte var jag fått dem men här är lite fint:

"Mitt lypsyl i din ficka och dina läppar över mina
jag röker för mycket och du ringer mig för lite
det är inte såhär ett kärleksbrev ska vara"

"Jag undrar hela tiden var du är
Det handlar om att längta, om att frysa när den första snön lägger sig
det handlar om att dricka alldeles för mycket vin
om att kyssa andra pojkar och skicka felstavade sms till dig utan att få något svar, att vingla hem ensam med tröttheten smygandes uppför ryggraden
det är hela tiden 'var är du och varför har jag inte ramlat än?' "

"det handlar om att älska när du tar på mig
men att inte bli förkrossad när du låter bli"

"förhållanden kan renoveras som hus
man ska inte slänga bort grunden bara för att taket är möglig, eller hur?"

"Dystra dagar gör du lätt till fina nätter"

Åhh vad jag önskar att jag hade fått fler kärleksbrev i mitt liv!

8 kommentarer:

jess sa...

haha, det översta kärleksbrevet va grymt!
& diet och diet, jag har slått vad med min pojkvän om att jag ska klara inte äta något sött! :) (han kommer få bada naken på en allmän plats! xD )

& yes, red hot chili peppers är bäst! :)

Malin sa...

Åh, jag önskar att jag någonsin fått ett kärleksbrev.

Satan i gatan vad jag är tragiskt x) haha.

Anonym sa...

jag har bara fått jobbiga och ledsna kärleksbrev, ditt var finare minsann :>

vad komer de för artister och band till roskan då? :D

http://legoliv.blogg.se

irma sa...

åh kärleksbrev är så fina. Speciellt de man fick i mellanstadiet, typ "ditt suddgummi är fint" eller "jag gillar att sitta brevid dig"

elisabet sa...

Jag får aldrig några men det gör inget, är lite för oromantisk för sådant.

Anonym sa...

"det handlar om att älska när du tar på mig men att inte bli förkrossad när du låter bli"

Det är verkligen en bra beskrivning av en känsla. Eller hur!? Jag känner igen mig i den ganska mycket just nu. Jag är nog i det stadiet.

Svar: Jaa, visst är den underbar!? :) Kevlarsjäl också!

Natalie sa...

oj, den senaste var från mig.. eller.. det kanske du förstod eftersom att det handlade om kent..

Alexandra sa...

finfina kärleksrader de där! och härliga bilder