onsdag 7 april 2010

tidsfördriv att dö för

Medans jag repar med bandet och tar en öl med alla i finaste bandet efteråt och jag gör mig i ordning för att åka till Dublin, ni får ett tidsfördriv att dö för:

Hur många har du pussat?
Jag är himlans givmild med pussar, speciellt sena nätter i rum fulla med långa, lockiga pojkar då kan det bli många pussar
Vem ser du upp till?
Min pappa, han har alltid fina svar till allting och tycker aldrig att saker är oviktiga utan är alltid så himla förstående och har alltid tid att lyssna
Tror du på tårar eller skratt?
Jag tror på att gråta tills man skrattar och skratta tills man gråter.
Vilken är din favoritlåt just nu?
Is There a Ghost - Band of Horses
Vilken låt ska man lyssna på om man vill laga sitt trasiga hjärta?
Kevlarsjäl - Kent, hjärtat kanske inte läker men du kommer må bättre av att någon förstår hur ont det gör när ditt hjärta brister..
Vad gillar du för serier?
Sex and the City, That '70s show, Vänner & How I met your mother
Vilken julkalender tycker du är bäst?
Mysteriet på Greveholm, alla kategorier, det gör ont i mig att barn nu för tiden som inte får titta på sånna fina barnprogram längre
Den bästa filmen du någonsin har sett?
I'm a Cyborg but that's OK, jag blev kär från början till slut!
Gillar du Harry Potter eller Twilight?
Harry Potter har aldrig intresserat mig märkbart och vampyrer kan vara något av det töntigaste jag vet
Vilka länder har du varit i?
många många många men Irland blir härmed ny på listan!
När lärde du dig att simma?
Usch jag är så fruktansvärt dålig på att simma
Ska du skriva en bok?
En gång började jag, det blev 100 sidor sedan gjorde det för ont
Går du i skolan just nu eller vad gör du?
Nu pluggar jag på Lunds universitet, Konstvetenskap, det är himla bra
Vad saknar du?
Stabilitet, punkt slut
Får man ha halsduk dag ut och dag in, dygnet runt?
Klart man får, speciellt om den är stickad och helst röd
Hur är det med ditt hjärta?
Mitt hjärta är sådär, det behöver lite ärlighet och hopp
Skulle du vilja göra någon tatuering? I så fall: vad för något och var?
Jag har redan flera stycken och jag skulle aldrig vilja vara utan dem
Är du troende? I så fall, på vad?
Jag tror Gud har tänkt ut något för alla, det är därför inget som händer är meningslöst
Är du rädd för något djur?
konstigt nog ger katter mig lite kalla kårar
Äter du flingor med mjölk eller mjölk med flingor?
Flingor med mjölk, grötigt!
Äter du frukost?
Ja, tills jag får ont i magen
Vad brukar du oftast ha på dig för kläder?
Om du skulle springa på mig på stan skulle jag nog ha ett par röda converse, svarta knästrumpor upp på låren, en svart fodral kjol och en trasig bandtröja. Utanpå har jag förmodligen min svarta skinnjacka, min röda halsduk och ett par stora hörlurar utanför mössan.
Vilken "pryl" är den bästa du har?
iPoden, hands down! Jag går hem och hämtar den om jag glömmer den, hellre försenad till föreläsningen än en hel dag utan musik.

Inga kommentarer: