måndag 26 april 2010

We went to Berlin and forgot how to sleep

Vi som läser konst här i Lund måste såklart se lite verklig konst som inte bara befinner sig i böcker, därför begav sig 28 glada studerande till Berlin

Vi spenderade tid på inne museum och ute på trappor för att äta



På nätterna hade vi förfester på mitt och stinas lilla rum, drack öl och drinkar på barer och dansade på klubbar. På morgonen var vi trötta och somnade i museientréer.


Solen sken hela tiden och det kändes som sommar, himlans fint!

Mest sprang jag runt med bästa rumskamraten Stina, ibland tänker jag att det inte vore samma sak här utan henne och att jag antagligen känt mig tusen gånger ensammare om jag inte hade träffat henne. Dessutom skrattar vi nästan alltid åt samma sak och har börjat avsluta varandras meningar på ett charmerande sätt enligt vissa! Jag tycker allt mycket om stina!

En helt bedårande helg i Berlin var det helt enkelt!

5 kommentarer:

emilia sa...

fasen vad kul!! verkligen en toppenhelg! = )
har också festat till det i berlin, lite för mycket dock..

roxanne sa...

Ser och låter underbart. Gillade fönsterbilden där man ser människor i, helt fantastisk :)

Och jadu gumman, jag har fått massa choklad <3 massa leksaker, pacman-saker, bakgrejer, pengar, presentkort, en jättefin väska.. och jadu, jag minns ej. haha, massa kul :D

Anonym sa...

Såg inte alls ut att vara kul, nej inte alls. rent glad att jag inte följde med, ja minsann! usch!

caroline sa...

Så himla himla underbart! Fast jag har svårt att tro att Berlin skulle kunna göra en besviken.. Åh vad jag vill tillbaka! Antar att du känner ungefär samma sak?!

Min helg var fantastisk på massa olika sätt, och trots en ganska hektisk framtid nu är jag alldeles sådär pirr-i-magen-glad för tillfället!
Hur har du det själv i (den än så länge rätt kyliga) vårsolen vännen? Valborgsplaner smids i Lund också, precis som i Uppsala, antar jag? :)

Fifi sa...

Åh, vad kul!
Det är nog svårt att inte ha det underbart i Berlin!