onsdag 18 februari 2009

baka baka liten kaka

Igår bakades det muffins här hemma:

8 dl vetemjöl
4 dl socker
2 tsk salt
4 tsk bakpulver
50 g smält smör
3 dl mjölk
2 ägg
100 g hackade nötter
100 g hackad choklad

ugn 250° C
smält smör, hacka nötter och choklad.
Vispa ägg och socker
blanda alla torra ingredienser + nötter och choklad
och tillsätt det smälta smöret och mjölken
häll sedan i äggen och sockret
blanda smeten ordentligt och lägg i formnarna
grädda 20-25 min

Det kan vara de godaste muffinsarna i stan!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hade jag inte varit allergisk mot nötter hade jag gärna mumsat på de där =)

Anonym sa...

haha jag meed.
mmm gott de där såg ut :D

Minaya sa...

Mmm va gott :-)


Jag har släppt en singel 29 januari. Gå in på länken här så har jag skrivit om det :-)

http://minaya.blogg.se/category/min-debutsingel-dina-vackraste-ord.html

Du kan se min musikvideo där. :-)

Jag bloggar om min väg till mitt mål. :D

Anonym sa...

Mumsiga muffins =)

Sv. Tack! Då ska jag gå in där och kika =)

Anonym sa...

svar; är du knäpp? ._. jag har inte alls tur. jag vill BORT med snön & HIT med SOLEN! (oops, kollade ut genom fönstret & såg att solen sken. myyyyyys ^^ dagen blev genast mycket bättre!)

Anonym sa...

åh fina du. har varit hos fin släkt längre upp i landet och haft en hög med läxor att göra. usch för det! läxorna altså..

oh, muffins. idag ska jag baka kladdkaka, om jag hinner vill säga. du är väldigt, väldigt bra min vän!