onsdag 1 juli 2009

About...

10 saker om mig själv
  • jag är rädd för att bli som alla andra och hamna i ett grått fack, det handlar om att våga vara någon, någon man vill vara och bara leva ut den personen
  • jag är extremt mörkrädd, mörker skrämmer mig och jag mår dåligt när jag går ensam i mörka hus och rum. Det finns ingen kontroll, vad som helst kan dölja sig där
  • jag är väldigt fascinerad av dokumentärer, jag kan sitta och titta och förundras hur länge som helst. Det finns så mycket konstigt här i världen och jag skulle vilja veta allt
  • jag kan endast äta Naturell Lätt Yogurt, hatar all annan fil och yoghurt och får jag inte yoghurt till frukost känns hela dagen knasig, det finns inget som slår min frukost
  • jag älskar frukost, det är den måltiden på dagen som jag njuter av mest, allt borde vara som frukost, det är nyttigt och helt enkelt det bästa som finns med att vakna
  • jag tycker om allt ostrukturerat, där det finns struktur dör kreativitet, att sortera saker efter datum eller rita raka linjer är inte min grej, det känns inte levande för mig
  • jag är ohyggligt svag för kindben och nyckelben på både killar och tjejer, det är de finaste dragen som finns på människor, det är så vackert att jag önskar jag hade mer av det
  • jag har en favorit film över alla andra, Moulin Rouge, den är så färgsprakande underbar och så sorgligt kärleksfull att jag skulle vilja bo där inne och inte komma ut
  • jag ångrar aldrig saker jag gör, faktiskt. Ångrar mig aldrig när jag klipper av håret, ångrar aldrig tatueringar, ångrar aldrig klänningen eller smset till pojken man är kär i.
  • jag kan vara brutalt ärlig, jag hatar det ibland, älskar det ibland, jag kan ha sårat folk men om man inte fått säga det man vill kan man aldrig förändra världen.
Ungefär så är jag, på gott och ont, mer gott än ont faktiskt. Så var det inte förr, men nu är jag betydligt mer lätthanterlig än jag var innan. Men det finns ju sina skäl! :)

8 kommentarer:

modemix sa...

hihi okej :) bara att maila isåfall (cherrypearls@live.se/potatis_94@hotmail.com)

Vi gör de flesta smyckena brukar oftast stå "one of a kind" isåfall! =) Kramkram

linda sa...

sv: Jag brukar gymma 4 ggr i veckan annars blir det bara träning med lagen:)

sj?

Ebba sa...

Sv: ja, Malmö är härligt :)

caroline sa...

jag är också verkligen verkligen en frukost människa. Ibland kan jag gå och lägga mig tidigare bara för att snabbare få vakna igen och äta frukost. Crazy kan tyckas, men så är vi alla så olika också.

Hur är sommaren & livet och allt annars? och när beger du dig till lund för gott?

Anonym sa...

der där sista, att du aldrig ångrar saker, det tycker jag är väldigt vettigt. för, istället för att ångra sej kan man göra något åt det och se framåt.

du är fin.

Anonym sa...

oh, ja nyckelben som syns, det är otroligt vackert, särskilt nu på sommaren då de syns ännu mera till solbrännan :D
kul att du tog utmanningen, låter folk sno istället för att utmana, de blir som skolan att ranka folk :<

jag mår toppen annars, nu är jag ledig, så skönt, är så slut. hur mår du? :)

http://legoliv.blogg.se

emma sa...

spotify är sjukt bra (: älskar det! vad sysslar du med idag?

Malin sa...

jävlar vad mycket det var som passade in på mig hörredu! kindben & nyckelben är något av det finaste som finns (och nyckelbenen är det enda jag alltid varit stolt över hos mig själv) och den brutala ärligheten; jag är EXAKT likadan! jag har fått otroligt mycket skit för det i mina dar men jag ångrar (nästintill) aldrig någonting jag har sagt eller påpekat.