lördag 4 juli 2009

På grillen

Här grillas det varje dag, så jag ska dela med mig ett av mina favorit recept:

bild

Honungsbakade sommarrötter
4 personer
1 knippa morötter
5-6 palsternackor
1/2 kruka salvia
2 tsk salt
2 msk olivolja
2 msk flytande honung
4 grillade kycklig filéer

1. sätt ugnen på 225°. skala rotsakerna och skär dem i stavar.
Lägg dem på n ugnsplåt och strö över örtbladen och salt
häll sedan oljan och honungen över och blanda runt ordentligt.
2. Lägg kycklingarna på grillen så att de får fin färg
3. Stek rötterna i ugnen i ca 20 minuter tills de blivit mjuka
4. Servera och lägg till en klick youghurt

4 kommentarer:

bellisima sa...

mums! Det lät inte helt fel

Pamie sa...

Nu vattnas det i min mun trots att jag nyss tryck i mig en omelett, ser super smarrigt ut!

Sv: Visst var det lite roligare så med olika färger :D

Haha nej jag undrade mest att så där fina stränder finns det ju inte i Stockholm ;)

Mia sa...

Hej du, har du lust att klicka dig in på http://www.asusnordic.com/summertour/?p=351 och rösta på mig o min syster... det tar typ 3 sekunder du behöver bara klicka på lilla snäckan bredvid bilden.. vore himla fint av dig och skriv en kommentar så att jag kan tacka dig senare...
Peace

PS. Ser väldigt väldigt gott ut :)

linda sa...

sv: jag tycker det är lättare att träna på sommaren när man inte har skolan och man kan dra och träna direkt på morgonen:)
hur skönt som helst!;D