torsdag 11 december 2008

Love story

En kärlekshistoria

Det var en gång en indieprinsessa, hon var ledsen och olycklig, hennes hjärta gjorde ont och hon orkade inte riktigt stå. Kärlek hade svikit henne så många gånger att hon lovade sig själv att aldrig mer falla för någon igen. Då mötte hon en indieprins, han var finast av alla fina och sa vackrare saker än hon någonsin tidigare hört. Han lyssnade och kramade henne hårt med hans vackra ord. De drack te och lyssnade på musik på hans rum. När kvällarna kom åkte hon hem och saknade honom hela nätterna. När morgonen kom rusade hon upp för att se honom i skolan med sin skinnjacka och hörlurar. Tillsammans gick det genom korridorerna i Converse och sjöng på musik som ingen annan förstod. Indieprinsessan var lyckligast i världen och hennes hjärta slog så hårt att det kändes som om det skulle flyga ut i vilken sekund som helst. Han följde med henne när hon ville och hon ringde honom sent på nätterna och de pratade till morgonen kom. Hans ord var lenare än silke och hans händer var mjukare än bomull. En dag i december, när kvällen var kall och alla ingen existerade sa hon tyst: jag är galet kär i dig. Han tittade på henne. Log. Höll henne hårt. Och sa: min kärlek kommer aldrig svika dig!

Puss
Sofia

8 kommentarer:

Anonym sa...

hemskt fint. <3

Anonym sa...

hjärtii! <3

Svar: Jag älskar också lussebullar!! Så galet gott :D

Haha jag har väl egentligen inte råd med de, men man får prioritera! Hahah! Och ja, jag kommer nog få det asbra och jag saknar Lasse, även om vi pratade senast i söndags..

Josefin Brorhed sa...

pluttunge, gud så fint! <3

Anonym sa...

Du anar inte hur glad mitt hjärta blev när jag läste det här. Det är som att tiotusen småsmå bumbibjörnar började hoppa och dansa av lycka! Så himla fint, och jag har nog aldrig varit gladare för någon annan förut :)
Du förtjänar det, oj vad du gör det. Glöm inte!
<3 <3 <3

Anonym sa...

killar överraskar mig om på nytt hela tiden. att de kunde säga så här fina saker trodde jag inte för ett halvår sen. ses ikväll

Anonym sa...

Svar: Åh, tack ska du ha!

Anonym sa...

var det så svårt? :S kommer nog också läse det i 2an...

åh vad fint skrivet! :')
Kram!

Anonym sa...

OH!