måndag 7 september 2009

Lyckorus




Hösten har kommit till Lund nu och för första gången sedan jag blev ensam fick jag ett totalt lyckorus. Så jag satte på de finaste låtarna på min iPod och dansade en sväng i parkerna och kyrkogårdarna medan höstsolen trängde fram mellan träden. Det bubblade i magen, så där som fjärilar flyger när man är kär, men jag är inte kär, inte i någon, bara i den här stan, i de här människorna och det här livet! Jag sjöng högt och folk tittade men det var helt okej, alla människor måste så bubbla ibland!

4 kommentarer:

Maj sa...

Ja, är lite skeptisk till nya saker. Men det kanke är värt att prova!

Ja har haft en okej helg. Du då?

johanna sa...

Du verkar ha det helt fantastiskt bra där nere. Jag är lite avundsjuk, göteborg är mest grått och tråkigt just nu. Ta hand om dig. Puss

irma sa...

ja, jag längtar tills stadsparkens löv blir alldeles gula och prassliga :)

caroline sa...

Åh vad underbart det låter vännen! Jag njuter också jättemycket av hösten, det är som att man blir kär i livet igen!

Alperna blir till påsklovet, och antagligen även på sportlovet :) Jag längtar så jag kan dö! Blir det någon skidåkning för dig?