tisdag 2 juni 2009

Snackbars

Kolla vad gott:

recept.nu
2
dl havregryn
2 dl blandade nötter, fröer och kärnor
2 dl blandad torkad frukt
1 dl naturell yoghurt
2 tsk pepparkakskrydda
1 msk honung
En nypa salt

1. Sätt ugnen på 110˚C. Grovhacka nötterna och den torkade frukten.

2. Blanda med resten av ingredienserna i en bunke. Blanda till en ”deg”.

3. Forma till snygga bars.

4. Lägg dem på smörpapper och grädda dem i ugnen ca 1½ timme.

5. Låt svalna och rulla sedan in varje bar i folie eller papper. Förvara torrt.

Nu ska jag baka baka nyttig kaka!

8 kommentarer:

josephine sa...

tack :)

iman helin sa...

Åh va gott!!

Pamie sa...

Yumyum! Ser gott gotti gottgott ut ;)

Sv: Så du gillar att baka, ja då tycker jag du kanske ska köpa Leilas bok. Finns supergoda recept. Ska själv göra nåt i helgen. :)

Sara sa...

Lät nästan gott.

sv: Ja usch läskigt med flytt och dessutom flyttar jag långa vägar ifrån min familj och mina vänner..

Så du tar studenten nu? Har du sökt något och isf vart?

Anonym sa...

oh gud så smarrigt, och hälsosamt, asbra som mellanmål :D jag måste baka! :>

ja, de var shockande att de var phoenix, gick ju först fram till den för att de hade spanat på oss hela dagen ;) hehe, status :D

http://legoliv.blogg.se

jess sa...

åh! det låter nyttigt ju ;)
& jarå det får vi hoppas :) Okej, va ovanligt eller aa, är du intresserad av sånt? vad vill du jobba med senare då, inom det? :D

Erika sa...

Gott!
Ska komma ihåg det där receptet om jag får för mig att baka någon gång =)

Sandie sa...

MUMMA!!!