måndag 10 augusti 2009

Chicago, Dag 4

Chicagos varmaste dag på året spenderade jag så här:

Konstmuseum på förmiddagen

Tåget ut till norra delen och Zoo på eftermiddagen

Sedan tog jag mig en promenad till vattnet

Sedan gick jag till Lincoln Park och tittade på Chris tearter Alice in wonderland. Bästa sättet att titta på teater, att följa med skådisarna runt och få godis av vita kaniner. Den var roligt, galet och underbart, sedan pratade jag en stund med "the white rabbit" (Chris) han såg helt galen ut så jag skrattade konstant i hela samtalet, han tyckte det var jobbigt men förståligt!
Sedan tog jag tåget tillbaka in till downtown.
Jag hade iPoden på så jag dansade hela vägen hem så att flera stycken stannade mig och log. Det var ganska magiskt alltihop.
Jag vill ALDRIG lämna den här staden, och det är helt sant.
Men jag och Emma åker direkt till Paris på torsdag så jag kan nog släppa alla Chicago tankar då. För Paris kommer bli underbart!
Nu ska jag ut på stan, sedan äta avskedspizza med min nyfunne vän!
Puss!

4 kommentarer:

linda sa...

sv: just ja, :) 18 mil bort ska jag flytta. hur långt är det till lund från där du bor nu?

hanna sa...

härliga bilder =)
Vi ska åka till en liten liten stad som heter Saint Chinian nära Beziers

Tina sa...

Låter som Chicago och du hör ihop.

Sv. Man kan väl säga att mitt "seriösa" målande startade 06, då blev jag utvald att vara med på min första utställning - det var lycka. Sedan har det bara rullat på. Sedan dess har jag haft flera utställningar per år.

Lilla fröken sa...

Det är så roligt att följa dig så här "live" på din resa. Teatern som visade en av mina favoritsagor verkade vara otroligt fin.

Vilket äventyr du är ute på. Magiskt...