tisdag 11 augusti 2009

Chicago, dag 5

Sista kvällen (igår) mötte jag Chris klockan 5 utanför hans universitet och så tog han med mig till museum of contemporary art. Det var stängt så vi gick och åt pizza. Jag lärde honom allt man behöver veta på svenska som "du har fina ögon" och "andra mindre anständia saker. Vi skrattade tills vi nästan ramlade av stolen. Sedan gick vi till parken. Vi satt där i fyra timmar och pratade om livet och allt vad det innebär med kärlek och död. Just då stannade tiden.

Sedan skulle Chris lära mig stå på händer

Det gick sådär så vi rullade ner för backen istället. Sedan gick vi till Navy Piers och sjöng på fina sånger som "Stand by Me" och "Born to Run".

När natten var sen följde han mig till hotellet och gjorde en liten dans uppvisning

Sedan var det dags att säga hejdå, Chris gjorde det på svenska. Fint!
Jag kommer sakna honom, han var en person som jag kunde prata med i timmar och fortfarande veta exakt vad jag ville säga.
Nu är det morgon här och jag ska åka hem men Chicago, jag kommer tillbaka. As soon as possible. Då ska jag hänga med Chris igen, det är redan bestämt! oh yeah!

Bye Bye Chicago
Say that you miss me!
Paris Next!
(vet inte när jag kommer ha internet igen, kanske inte förrän söndag)
Puss!

7 kommentarer:

siri skywalker sa...

mysig header!
fan vill ocskå sticka någonstans. Kalmar är jävligt trist!

linda sa...

sv: okej. jag ska plugga till historialärare, durå?

Anonym sa...

förstår att du kommer sakna chicago, men paris kanske blir asgrymt det med ^^
om mindre än en månad skall jag utomlands, men på lyxsemester :p

hemma i sverige är det okej, jobb jobb jobb typ. och hittar nya skor att bli kär i :p

http://legoliv.blogg.se

Little Peaché sa...

Sv: ja det var otroligt härligt!

Kram

Elin sa...

Vad tråkigt att du måste lämna Chicago. Men nya äventyr väntar dig ju nu. Ska bli roligt att läsa om dem. :)

Sandie sa...

USA e underbart =)

Maj sa...

Hellu! Hur är det med dig då!?