måndag 17 augusti 2009

Paris, Paris!

Här kommer Paris genom min och Emmas kamera:


Vi turistade ordentligt. Kollade på sevärdheter och tog kort

Och så tog vi en tur till Starbucks varje dag, det gillade jag


Och så hängde vi runt i Montmartre och åt på restauranger



I lördags gick vi två mil, från marknad till Eiffeltornet och tillbaka, min karta var en bra partner som visade vägen till allt möjligt fint!

Efter en så lång vandring förtjänade vi en stor chokladkaka! MUMS

Sista natten spenderade vi vid moulin rouge bland sliskiga fransmän. Den slutade inte förrän klockan 5 då vi åt nybakade frukost croissonter i hotellobbyn med receptions killen. Trevligt!

Igår åkte vi hem. Först med tåg där det spelades dragspel och sedan flyg med skrikande barn. Sent igår kom vi hem från en fin fin resa. Vi är nog det bästa resparet någonsin!
Puss!

9 kommentarer:

Lilla Fröken sa...

Vilken härlig Paris-vistelse du verkar ha haft! När jag ser dina bilder så längtar jag verkligen tillbaks till Paris för det känns som att jag och den staden inte är färdiga med varandra än. Jag gillar dina glasögon som du hade på huvudet förresten.

Min helg har varit fin. Jag har varit i sthlm och umgåtts med en massa trevliga människor. :)

Anonym sa...

oooh, där har jag också vart, dock var jag bara 6 eller 7 år. men minns lite grannn :> den där chokladkakan såg inte heller fy skam ut :p

jag skall till bulgarien, får se om de blir lyx, längtar mest bara bort ^^

http://legoliv.blogg.se

Alexandra sa...

åh vad mysigt ni verkar haft det! :)

jess sa...

Va roligt! chokladkakan såg inte fel ut! ;)
Nej, men jag var med och tävlade om en :) Vann dock inte ;)

Maj sa...

jaha! :) fan vad kul ! i paris då! :D skulle också vilja åka dit... renar de hos dig nu??+

ELLEN sa...

thank you! oh, paris is lovely and so are your pictures! xoxo

linda sa...

sv: åh! det låter ju galet kul, förstår att du längtar! :)

Sassy sa...

Åh, Starbucks!
Jag älskar Starbucks i London och var så glad över att kunna gå dit när jag skulle till Berlin. Men jag blev så besviken! I London är alla Starbucks fräscha och fina och personalen trevlig, i Berlin var det precis tvärtom!

Malin sa...

Du är freaking kanonsöt rar! Och du anar inte hur avundsjuk jag är på dig. JAG VILL TILL PARIS! buhu.