fredag 7 augusti 2009

Chicago, Day 1

Nu är jag i Chicago efter en lång flygresa men med mycket trevliga människor och dans, dag ett är över och har sett ut så här ungefär:


Dagen började tidigt, jet-lag, så efter ett tag gick vi till Starbucks. Jag kan dö lite för Starbucks Ice Tea Lemonade passion. Mums mums i värmen!

Här finns så mycket härligt galna hus, det gör mig lycklig!
Dessutom finns vattnet precis runt hörnet, och en park där jag kan sparka löv och när jag blir rastlös kan jag springa en vända!
Här kan jag andas igen, jag älskar ljuden, lukterna och de höga husen
Snälla får jag stanna ett tag ill? Ja det får jag!
Efter att ha vandrat staden upp och ner tog vi oss till Hard Rock Café. Som vanligt alltså!
Till vår stora förvåning blev det fyrverkerier sent på natten, men fint är det.
Hela Chicago är fint, bland det finaste jag sett. Det finns till och med ett konstdistrikt in the north part. Jag går dit på lördag, Oh yes!
Så jag har det bra, jätte bra!
Puss!

9 kommentarer:

Tina sa...

Skoj! HUr länge ska ni vara där? Jobb eller semester?...och varför just chicago?

Ja, jag målar mycket - försöker ha ett par utställningar per år, detta året har varit ett riktigt bra konst-år för mig än så länge, har haft två utställningar i våras, ställer ut på en frisörsalong just nu och ska vara med som en v konstnärerna i en konstrunda senare i höst. Så glad att det flyter!

Fanny sa...

ser fantastiskt ut!

linda sa...

sv: åh! lund är mysigt, har varit där en gång. Jo, jag ska flytta för att plugga.

Anonym sa...

jag vet ej varför det är så rar, men det verkar aldrig ta slut, börjar bli orolig för mig själv :<
och du är så vacker! hoppas du haft en kanon helg.

http://legoliv.blogg.se

jess sa...

fy fan va avundsjuk jag blir! Gud va roligt! :D
& min helg har vart fin! Gissar på att din också vart de? ;)

Madeleine sa...

sv:
jag vet faktiskt inte om man kan det,
du får försöka utforska det!

Lillla Fröken sa...

Åh vad härligt det ser ut att vara där!

Sassy sa...

Jag hade det underbart i Berlin!
Och Chicago verkar riktigt härligt!

Malin sa...

Nu har jag varit otroligt dålig på att svara på dina kommentarer, eller kommenterat överhuvudtaget :$ dåligt samvete oja. Dock ska du veta att jag LÄSER vareviga blogginlägg du skriver & jag ser verkligen fram emot att läsa om Frankrikevistelsen när du väl kommer hem :*

Chicago såg onekligen ut att vara helt underbart (jag skulle ljuga om jag skrev att jag inte var avis) och du är helt dösnygg! Älskar ditt hår söto.