fredag 25 december 2009

Mitt år

Nu när året börjar gå mot sitt slut tänkte jag summera det med text och musik:

Young Love - Moto Boy
2009 började med att jag blev galet kär i en indie-pojke. Vi drack te och lyssnade på musik. Han hade rutiga skjortor, svarta jeans och var något av det finaste jag någonsin hade upplevt fram till dess. Hela den vintern handlade om nattliga promenader, konserter och djupa samtal om livet. Det var fint, dessutom hade jag knallrött lockigt hår som lös upp vinternatten och jag tatuerade in Håkan Hellström noter i nacken. Det var en fin vinter.

I Can't Stay - The Killers
Våren handlade bara om att fördriva tiden till studenten. Det blev studentfester och tävlingar som vi tillsist gick vinnande ur. Jag längtade bort och började planera flytt till Lund. Jag letade lägenheter och åkte till Lund då och då för att få känna på luften. När maj kom hade jag en alldeles egen lägenhet som jag började inreda och det ända jag kunde tänka på var att få komma bort från Halmstad, lämna tystnaden och alla lögner och svek den staden förde med sig. I juni tog jag studenten, det var en lycklig dag i mitt liv och vi dansade massor. Sedan kom Fröken Sommar!

Electric Feel - MGMT
Sommaren sprang förbi mig i ett svep, jag jobbade några veckor men sedan reste jag till Paris med Emma, vi vandrade runt hela staden på några dagar och solen lyste på oss konstant. Det var en underbar resa och Paris är magiskt. I augusti åkte jag till Chicago och lämnade en del av mig där. Jag blev förälskad i stan och det kändes som om jag aldrig skulle kunna överleva någon annanstans. Jag träffade Chris som jag hängde med tills det var dags att åka hem. Så här i efterhand vet jag att han var en av de klokaste människorna jag möt och han förändrade min syn på livet lite.

Kom Änglar - Lars Winnerbäck

Sommar blev höst och jag skulle flytta hemifrån. Indie-pojken och jag sa hej då för att veta att det aldrig skulle vara vi igen. Det var en fantastisk tid men alla sagor har sitt slut och alla människor har sin tid. Nu, när jag fått verkligen tänka, vet jag att det var rätt att sluta det där och då men jag saknade honom länge och tänkte på honom mycket. Nu önskar jag mest att vi skulle kunna vara vänner. Jag flyttade till Lund för att plugga konst och började ett helt nytt liv där jag inte kände någon.

Kom igen Lena - Håkan Hellström
Hösten kom och Lund var magiskt från första början, jag träffade människor som verkligen passade mig, människor som var precis som jag. Helt plötsligt kändes det som om jag kunde andas och jag har dansat igenom så många nätter, pussat på fina pojkar som fått min mage att rusa med fjärilar och suttit på mitt golv och ätit scones. Lund blev min fristad där jag äntligen kunde leva men ibland blev det ensamt, då träffade jag en pojke som sov i min säng nätter jag inte kunde sova och pussade mig i nacken när jag behövde lite värme, han är fin med sin häst svans och jag tycker om honom på många sätt. Dessutom blev jag lite små kär i en hippie-pojke som hade käkben som Heath Ledger och lockigt blont hår. Han visade sig vara alldeles för svår att nå och det blev några veckor av ångest och sömnlöshet där det enda jag kunde tänka på var ensamhet och isolering. Jag tror han kanske bara är en av många människor jag drömt om och jag kommer drömma om många till innan någon kommer fånga mitt hjärta totalt. All good things are wild and free.

Nu är det vinter igen och julen är över!
Hoppas ni fick en underbar jul med massor av paket
God Jul och Gott Nytt År

Inga kommentarer: