måndag 21 december 2009

om pojkar


Igår stod jag och väntade på bussen i snön, två flickor stod och pratade om en pojke och den ena flickan sa: -Jag vet inte varför, han skiter i mig, behandlar mig ganska illa men ändå gör jag vad som helst för att få träffa honom, helst hela tiden och lite till.

Jag hatar pojkar och vad de gör mot fina flickor i mormors kängor och svarta kappor vid busshållplatsen. De är för fina och de kysser för mjukt. De andas försiktigt i nacken när man sover tillsammans med dem och deras viskningar i är som musik i öronen. Ändå är de så hemska, de ger läskiga känslor i magen och benen blir hjälplöst svaga. Men även om de får ens hjärta att svikta och gör nätterna sömnlösa när man väntar på det där telefon samtalet från just honom så gör de världen så himla mycket finare och man känner sig betydligt mindre ensam när en pojke har armarna runt en.
tyvärr är de alldeles för magiska!

3 kommentarer:

Anonym sa...

gud vilket sant inlägg. särskilt de där med telefonen, jag kan bli galen och bara väntar och väntar och väntar, men aldrig sker de ngt, men tjejer och killar tänker ju annorlunda. vi tjejer borde tuffa till oss egentligen. men det enda man egentligen vill ha är att känna sig älskad och spendera ett fint liv ihop med ngn, synd att pojkar ej fattar det :<

och tack för dina vämande ord vännen <3

http://kissamiss.blogg.se

jasmine sa...

nu har jag gått igenom hela din blogg. skulle egentligen bara titta igenom några inlägg, dagar blev till månader. jag älskar att läsa om trasslig kärlek och äkta kärlek och om din Diana+ (mer mer mer!) du är gullig. och du bor i lund ser jag och du är så nära mig. tänk att det är fler som känner som mig i detta kalla avlånga land.

puss på dig

Anonym sa...

Det där gick rakt in i mitt hjärta, det är så sant. Din blogg är så fin. Jag kommer att bevaka dig för du är en såndär speciell människa som jag helst inte väll släppa.

ynklig.blogg.se