torsdag 17 juni 2010

the beauty of running

Hur ska man kunna vara den studsigaste människan i världen om man inte får använda sina ben?
Jag är studsig, rastlös och energisk. Det är hela min existens, det vad jag är och vem jag är. Men hur ska jag kunna vara jag om jag knappt får använda mina ben?

Jag får inte gå, inte hoppa, inte springa, det känns så fel när det enda jag gör hela dagarna är att gå, hoppa och springa! Jag frågade om jag får dansa sena nätter, doktorn sa att alla måste få dansa. Det är sant, det är en mänskligrättighet att få dansa bort mörka nätter. Men hur ska jag kunna dansa när varje steg bränner och varje hopp sliter.

Fan.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Varför skulle du inte få dansa, hoppa, gå? :o

Att få dansa måste absolut tillhöra listan över mänskliga rättigheter.

Lisa sa...

Men usch då! Så orättvist! Hoppas att det blir bra då *kramar*