torsdag 19 november 2009

Chicago Tour

Här kommer mina Chicago tips till några vänner som har den stora äran att åka dit, jag är himlans avundsjuk!

Shopping:
Urban Outfitters - 20 S State St
Forever 21 -
28 S State St & 835 N Michigan Ave
Water Tower Place -
835 N Michigan Ave
Michigan Ave och State Street är vägarna att satsa på för shopping


Mat och dryck måsten:
Hard Rock Café - 63 W Ontario St
Little Italy - Taylor St/Rachine Ave
Chicagos stora pizzor är ett måste och det vimlar av pizza ställen så det är inga problem att hitta dessa pizzor med världens tjockaste botten och massor av ost.
Dessutom är Chicago känt för sin Chicago Blues och Jazz, det finns massor av fina ställen att spendera kvällarna på om man kommer lite utanför stan som Ohio St och parallell gatorna.


Museum:
Museum of Contemporary Art - 220 E Chicago Ave
The Art Institute of Chicago - 111 S. Michigan Ave
The Museum Campus - S Lake Shore Dr/Roosevelt Rd


Lincon Park Area:
Old town - Fullerton Ave/N Clark St.
Lincon Park Zoo
Diversey Harbor


Favoriter:
Skivbutiken - W Madison st/Wabash St
Union Station
Millennium Parks kvällskonserter på stora scenen


Navy Piers - Om jag inte minns fel så är där fyrverkerier varje söndag och onsdag natt. Det lyser upp hela staden, men Navy Piers är mysigt även utan fyrverkerier.

Så det var några tips! Upptäck CHICAGO, the city of my heart!

2 kommentarer:

camilla sa...

nu är jag och anna redo för chicago! tack för hjälpen fia :) guld!

Anonym sa...

wow, ja chicago, here i come, skall du med? :>

och tack för alla dina underbara kommentarer, blir alltid så rörd när du skriver till mig skall du veta raring, dock är jag så bloggseg just nu :(
hur har du det?

http://kissamiss.blogg.se