torsdag 5 november 2009

You're on my list

ni får världens längsta lista här:

Vem är du?
Sofia Landström
Attityd?
Stenhård utan på och mjuk inuti
Ålder?
Nitton vårar.
Bor i:
Lund, Skåne, Etta på 37 kvm med tre gitarrer
Ekonomi:
Jag är snål och tänker inte köpa julklappar, jag är studerande och förlåten
Civilstatus:
Träffar människor men inte kärlek
Stjärntecken:
Kräfta
Internet explorer, Mozilla, Netscape eller annat:
Räven med eldboll
Husdjur:
En hund men han bor i kalla Halmstad
Familj:
Mamma, pappa och hund
Förebild:
Andy Warhol
Jag sover:
Alldeles för lite
Kroppsdel du tycker bäst om:
Nyckelben och kindben
Tror du på något:
Inte på människan och kärlek i alla fall
Frisyr:
Kort och blond så där så jag ser ut som en pojke bakifrån
Hårfärg:
Vitt som kokain.
Ögonfärg:
Grön.
Längd:
1,64 kort/lång
Gillar:
Frukost, pojkar, stickat, raggsockar, skinnjackor, eyeliner, musik, konst och tatueringar
Ogillar:
Likgiltighet och folk som aldrig vågar hoppa
Favoritmat:
Sushi
Favoritdessert:
Äter inte dessert typ
Favoritdryck:
Citronvatten
Gillar du godis:
Nej men om torkade aprikoser räknas så ja
Favoritfilm:
Into the wild, jag älskar den och jag gråter nästan jämt
Favoritdag:
Söndagar, då ligger man och minns allt fint som hände under helgen!
Favoritklädesplagg:
Knästrumpor
Musiksmak:
Fucking awesome, du skulle vara lycklig om du hade min spotify-list
Favoritdoft:
sommarregn och havet
Favorit tv-serie:
Hype, Sex and the city, LA-ink, Vänner
Öl eller Vin:
Vin.
Liknar du en kändis:
Nej det gör jag inte men har fått höra att jag är lik en ung Mia Farrow, galet vackert men knappt sanning
Drömpartner:
Jocke Berg eller kanske.. nej han är för bra för att vara sann
Senast film på bio:
Åh jag vet inte, jag går så sällan på bio
Skriver du dagbok:
Gjorde, har 13 stycken som ligger i en låst låda, nu har jag inte skrivit på ett år
Bästa årstid:
Kalla, gråa hösten
Älsklingsfärg:
Jag älskar bara rött och leker vacker romantik
Vad skulle du aldrig ta på dig:
Man ska aldrig säga aldrig men ett par utsvängda jeans har jag svårt att se mig själv i
Vad ville du bli när du var liten:
Detektiv
Blev du det:
Nej not so far!
Om du vore ett djur skulle du vara:
Jag skulle nog vara en bulldogg eller något annat som såg stentufft ut
Brinner för:
Brann för kärlek, brinner för livet
Sportbil eller familjebil:
En bubbla, en gammal röd en vore ju magiskt
Katt eller hund:
Hund
Fobier:
Mörka rum på museum
Deppig eller glad:
Just nu mitt i mellan men annars mest glad
Politiskt insatt:
Skulle nog inte påstå det, skärpning innan valet
Värdesätter du ärlighet:
Oftast förväntar jag mig ärligt men det är ibland för mycket begärt
Brukar du ljuga:
Nej, jag gör inte saker jag är dålig på
Hur tidigt stiger du upp:
Klockan kvart i 7
Vem/vilka vet mest om dig:
Emma, Alex, Marcus och Mattias skulle jag tro
Gillar du att slåss:
När jag är arg så vill jag slåss men gör det sällan
Vad har du på dej just nu:
stickat och sönderklippt
Ikväll ska du:
laga mat och äta aprikoser
Vem är/var snyggast i världen:
Alltid Kurt Cobain, alltid, alltid, alltid!
Ungdomskärlek:
Batman
Vad är du allergisk emot:
Kiwi tror jag, vågar inte prova igen
Ska du duscha ikväll:
Nej jag har redan duschat efter gymmet
Vilket datum är det idag:
6 november för Kents album "röd" släpptes idag
Målar du naglarna:
Ja jämt och ständigt, just nu är de avskaft röda
Vad luktar det hemma hos dig nu:
Hallonsmoothie
Märkeskläder eller secondhand:
Märkeskläder på secondhand!
Hur många par skor äger du:
Oj, 20-25 kanske
Var har du ont:
I hjärtat, och i själen men de sitter ihop så jag har ont inombords allmänt just nu
Vad tycker du om idrott:
Fantastiskt om jag får bestämma själv när, hur och vad
Gillar du att fotografera:
Ja men inspirationen har dött lite
Salt eller socker:
Salt.
Tränar du:
Gym
Har du bra kondition:
Jo om jag får ha musik i öronen och slipper höra flåset
Trådlös eller trådmus:
Trådlös, jag är en sånn där människa som snubblar över trådar
Sushi eller hamburgare:
Sushi, jag kan nog säga att det är min carving just nu
Små eller stora bokstäver:
små bokstäver för de är mycket snirkliga och finare
Blyga eller framåt tjejer/killar:
Man får vara som man är men man kommer längre om man vågar säga vem man är
Är du bra på att måla/rita:
Allt är relativt, jag målar bättre än genomsnittet men sämre än de som verkligen kan
Vad har du MVG i:
Svenska A, B och C, Engelska C, Samhällskunskap A, Estetisk verksamhet - Musik, Historia A, Religionskunskap A, Design, Idrott och Foto A och B
Vad har du IG i:
Inget
Hur var detta:
Ett tidsfördriv att dö för

4 kommentarer:

camilla sa...

vill ha 10 chicago-tips från dig. langa lista på härliga hak och grejer att göra. göre till ett blogginlägg. lite pix. PUSS

Alexandra sa...

underbar lista! underbara svar. Puss

Anonym sa...

kul att läsa, kul att batman var din barndomskärlek, min är billy idol :>
och min karl älskar into the wild också, han gråter lite i smyg dessutom ;)¨

hur mår du gumms? :) allt väl med dig?

http://kissamiss.blogg.se

ellinor sa...

6 november eftersom kents album släpptes, det är faktiskt av samma anledning som även jag vet vilket datum det är :)