tisdag 11 november 2008

Drömmar

Drömma måste man få göra
Det måste alla göra, annars blir man ledsen och ensam tror jag
Så om jag får drömma, då ser mitt liv ut så här när jag blir stor:


Jag lämnade mitt hjärta i San Francisco för några år sedan
Vackraste staden nära havet, där i ett hörn mitt inne i stan skulle min fotostudio ligga


Där ska jag ha min lägenhet, den ska se ut ungefär såhär
På väggarna ska det hänga foton jag tagit från då och nu
www.ikea.se


Bland allt det vita ska jag ha ett hörn med massor av färger och där penslarna får leva fritt


På dagarna vill jag gå runt så här och ha klänningar varje dag!
www.hel-looks.com


Vid min sida ska Samson vandra, han ska bli min trogna kamrat och ibland ska han ha målafärg i pälsen!

Hur skulle ert liv se ut om ni fick drömma??
Fina ni, ALLA som läser, skriv en rad om era underbara drömmar!
Det skulle vara så mysigt!

Puss och dröm ordentligt idag!

Sofia

6 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt absoluta drömhem har jag faktiskt återskapat i skolan sista året på gymnasiet när vi hade arkitektur som ämne. Vi fick göra ett hus precis såsom vi ville utan att tänka på begänsningar gällande pengar. Och mitt blev ganska enkelt. Men precis såsom jag vill ha det. Otroligt komplicerat att förklara dock men det var en tvåvåningsbyggnad i rektangulär form med öppen planlösning. Fönster i en lång gång i taket, sovloft, en lång balkong som sträcker sig runt hela huset och ett stort rum på nedervåningen med öppen spis och vatten genom hela rummet i en konstgjord bäck som leder ut till poolen utanför. Mycket glas, mycket ljus, mörkt tåligt träslag, svart sten och jordnära. Precis såsom jag vill ha det.

Anonym sa...

det är mysigt att läsa om dina söta fina drömmar, som en saga :)

Anonym sa...

jag hängde faktiskt upp massa tavlor på min vita vägg igår. svarta ramar på vit vägg. Något jag tänkt göra i ungefär ett år nu, men liksom aldrig kommit mig för. mina bilder såklart. än så länge för få för att täcka hela väggen, men succesivt kommer den fyllas, med de alldra bästa minnen jag har!

tänkte jag kunde skriva om min dröm i ett eget inlägg på bloggen? kika lite senare ikväll så får vi se om jag hunnit printa ner något från mitt (just nu väldigt) röriga huvud!

(det gläder mig att du tyckte om receptet, eftersom det nog är det godaste jag någonsin kommit på själv! enkelt, men underbart.)

Anonym sa...

Vad mysigt!! Tyvärr så har jag nog inte så många drömmar i framtiden. Men jag har nog ett utav sveriges finaste rum just nu i alla fall, det kanske räcker tills vidare ;)

Svar: Ja, visst är det? :) Ska du se det ikväll?

Anonym sa...

Mitt drömhem skulle ligga i New York eller Paris, jag älskar stora städer. Ljust och modernt inrett ^^, Sen så skulle jag förmodligen ha en liten mops =)

Sv: tack vad glad jag blir, din är inte så illa dn heller ^^,

Anonym sa...

Min dröm är att ha ett äkta "sex and the city"-liv, new york, skor, stora garderober, lyckad karriär och kärlek!