onsdag 25 mars 2009

Vad är kärlek?


Nu ska jag berätta för er vad kärlek är för mig
så här ser den ut och det bästa jag vet är att vakna lite innan och titta när han sover, täcket är så varmt och kudden är så mjuk, hans andetag är så tunga.

Det är kärlek, kärlek är att dricka te på ett rum och nynna med i den finaste melodin man vet. Att hoppa jämnfota och spralla bara för att man vill. Man kan kyssas mitt på ljusa dagen och störa alla i Ica kön för att man råkade fastna vid varandra. När man blir knäsvag av blickarna och skakig av beröringen. Det är kärlek att ringa på natten och säga att man inte kan sova, och det är kärlek att dyka upp klockan 2 utanför ens dörr när natten är kall. Att pussas i nacken och andas tungt tillsammans i samma takt tills man vaknar. Att alltid kunna säga förlåt, kunna hålla om varandra och säga jag älskar dig, oavsett vad.

Det är kärlek
Det är du
Det är jag
och jag älskar dig
oavsett vad!

7 kommentarer:

Anonym sa...

ja visst är den skitsnygg!!

Anonym sa...

du skriver så man verklgien förstår precis, & det är ju så fint så jag får ont i kroppen. lyckliga du.
<3

Anonym sa...

Väldigt fint skrivigt !


SV: Tackar :)

Anonym sa...

awww nej vad fint! gud nu saknar jag min pojk ännu mer, han bor liksom en bit härifrån, långdistansförhållande...

sv: precis, tack måste säga att jag fyndade den med i gbg fr ca 60 kr xD

Anonym sa...

vilket fint inlägg!! puss alexandra

Anonym sa...

Vad fint skrivet. För mig är kärlek att de glädje i andras ögon. Det är både glädje och kärlek.

Anonym sa...

Vad fint skrivet! Håller med!