torsdag 30 april 2009

Kosta Boda

Klassresan var fin, jätte fin!

med två minibussar åkte vi tidigt på morgonen till världens ände

när vi kom till Kosta Boda fick vi hämta upp smält glas och göra fina droppar, det var tufft och varmt

Det var fint väder ute med så vi satt ute och myste en hel del

Framåt kvällen beställde vi pizza från enda pizzerian i byn, gott!

rebecka lekte i linbanan men så är hon ju lite yngre än oss andra, haha!

Martin fyllde år, det firade vi med att göra en tårta i smyg och överraska honom. Han blev glad och förvånad!

Resten av kvällen/natten satt vi i stugan och drack folköl och cider och snackade skit. Det gillas!

Nästa dag fick vi blåsa glas, Caisa och jag hade fallenhet för det, naturbegåvning sas det!

Jag var svettig, skabbig och trött men tyckte att det var skoj ändå!

Jag gjorde då en glas snögubbe, flott flott

Innan vi åkte hem köpte jag en vas till mamma, sedan åkte vi hem.
Det var fint och mysigt

3 kommentarer:

jennie sa...

du har bra smak på böcker! kul att testa att blåsa glas, det hade jag med gärna velat göra. det måste ha varit roligt. idag har jag och sambo varit förlovade i ett år så vi ska mtysa lite ikväll.

malin sa...

sv: tack så mycket! :)

Erika sa...

Vad kul det ser ut. Och intressant att testa glasblåsning =)

Hoppas att du har en fin valborg!