fredag 19 mars 2010

Det kanske vore bättre

Om jag fick spola tillbaka tiden och ångra mig, då skulle jag
.. inte börjat hångla med dig utanför klubben och tagit med dig hem
.. inte vaknat bredvid dig och glömt ditt namn
.. inte bytt nummer med dig en vecka senare
.. inte sagt ja när du frågade om vi skulle ses igen
.. inte börjat ringa dig när jag var ensam
.. inte gjort dig till en naturlig del av min vardag och i mitt hem
.. inte tagit med dig på fester hos mina vänner och kysst dig hela natten
.. inte låtit dig hålla mig i handen när vi gick på bio
.. inte blivit glad när du ringde mig när du var bortrest
.. inte låtit mig luras när du sa att du saknade mig
.. inte gjort mig bekväm med dig och ditt sällskap
.. inte skrattat så mycket när vi var tillsammans
.. inte borstat ut tovorna i din lockiga hår när du vaknat bredvid mig
.. inte gett dig chansen att pussa mig i nacken och fått mig att rysa
.. inte suttit uppe långa nätter med dig och pratat om livet och kärlek

men om jag bara fick gör om en enda sak
.. så skulle jag aldrig ens gått fram till dig alls den där kvällen i oktober

3 kommentarer:

emilia sa...

Usch, jag vet precis hur du känner. Har blivit så sårad så man bara önskar att man aldrig ens träffat människan!

Hoppas du repar dig. Du är ju ung, snygg och har hela livet framför dig, klyscha? men sant!

roxanne sa...

oh så jobbigt men så underbart inlägg. sörjer du ännu raring?

jadu, hur jag har lyckas ha dem i 7 år undrar jag med, annars dör de ju på momangen :> det är nog bara för de är rosa :>
ikväll blir det kalas, wiie. för din del då raringe?

Malin sa...

sörj inte finaste, du är värd bättre (tänk salem, lockigt hår och VÅREN är ju äntligen här; det kan inte bli annat än bättre) <3

jag hoppas solen skiner på dig idag och att du har en underbar lördag! (och du får givetvis berätta för mig om du hade en fin lördag om det är så att du läser detta, låt oss säga, imorgon)

KÄRLEK på dig finaste sofia <3

du har förresten aldrig blivit kallad fideli? när jag tänker på dig så tänker jag fideli, ingen aning om varför.