söndag 28 mars 2010

En natt i Lund

Igår var en alldeles underbar dag, det regnade småsmik ute så dagen tillbringade jag inomhus och körde yoga och drack te, som en riktig bohem. När kvällen närmade sig tog jag cykeln till Picturas vernissage och tog kort på tillställningen och när alla gäster gått hem satte vi oss på golvet och åt hämtad mat och drack karnevalsöl som smakade ungefär som vilken öl som helst.
Framåt natten cyklade jag in på Statiol som hade nattöppet och köpte mjölk till frukost, den fina mannen i kassan tittade på mig med mina stora hörlurar och utbrast: Åh du ser ut som en sånn där tjej som skulle kunna pryda framsidan på ett The Strokes album eller nått!
Jag blev så glad att jag lät honom lyssna på min musik i hörlurarna en stund, sedan sa jag godnatt och cyklade hem. Gud vad världen är fin just nu!
Mjölken gick till scones, te och musli. Mums vad frukost är gott!

6 kommentarer:

roxanne sa...

men oooh, vad sött! kanske blir det ett ragg på statoil-killen? :>
och vad jobbigt med ditt ex raring, men jag hoppas du tar hand om dig iaf.

skulle ju träffa den där söta mannen igår, men ack nej, han kom ej, men idag skulle han komma in till stan och leka :> men usch, inte lätt att släppa in folk på livet när man har det jobbigt hemma.

har du haft en fin helg då raring?:)

Jeanette sa...

Thats Crazy! ;) Jag har haft en bra helg. Mest tagit det lugnt.

emilia sa...

Åhh vad gott!! frukost är verkligen det bästa!

var han snygg killen då? Hehe!

mikaela sa...

haha härlig kommentar! bästa macken alltså ;) ja nu bor jag i sthlm, men när jag är i lund bor jag hos föräldrar på oscarshem lr nöbbelöv, bpr du här för att plugga? med i karnevalen tillochmed kanske? lund är mysigt ja :) ha det finfint!

Natalie sa...

Åh vad gott det såg ut med Scones! Det borde jag göra oftare :)

caroline sa...

åh, men hur fint var inte det där då?!