lördag 31 oktober 2009

Vad man gör när ingen ser


Var ledig igår, och idag, och imorgon, så jag gör saker som man bara kan göra när man bor själv och det är helt underbart bra det!
  • Åker till Malmö utan att någon vet, går runt i musikaffärer, pratar med tatuerade män, hälsar på i tatueringstudios, iPoden på högsta volym och dansar yvigt mitt på torget mest för att ingen känner mig där, sedan springer jag till tåget hem, där delar jag äpple med givmilda människor
  • Går upp klockan 1 för att ingen kan säga att jag måste gå upp. Äter frukost, massor med mackor och te samtidigt som jag lyssnar på hög musik och sjunger med mat i munnen.
  • Klipper sönder alla mina bandtröjor i nya mycket mer edgy design så ingen kan ha likadan som jag.
Det är bara tre helt fantastiska saker man kan göra när man bor själv och inte behöver avlägga rapporter för någon vart man ska, när man ska, varför man ska och hur man ska. Det man kan sakna är dock lite mat ibland och någon som fixar tvätten åt en. Men annars har jag det himlans bra!
Nu blir nog mamma och pappa ledsna för att jag inte saknar att bo hemma. Förlåt :)

1 kommentar:

lisa sa...

åh tack så mycket! ska kolla in bloggen :)