tisdag 20 oktober 2009

Veckans Konstnär

Jag är en big sucker för konst och sitter i universitets bänken och pluggar konstvetenskap för fulla muggar, det syns inte i bloggen men de som känner mig vet att jag sitter hela kvällarna och googlar på konstnärer och böcker på Amazon. Min största last är nutida Pop-Surrealism, det får mig att drömma in i andra världar och glömma bort verkligheten för en stund. Nu ska det i alla fall bli ändring, varje vecka ska jag ge er "Veckans Konstnär" så ni kan sitta hemma och inspireras och drömma precis som jag gör hela kvällarna och så ska jag komma med massa mer konsttips helt enkelt, för att jag älskar det.
vad tycker ni om den idéen?

Just nu har jag två stora favoriter och jag börjar med Ray Ceasar:



http://www.raycaesar.com

5 kommentarer:

Mimmi sa...

Tack så mycket! Den är ju ny, så jag hoppas den blir ännu mysigare när jag blivit lite mer... vad ska man säga? Erfaren :) Vilka tjusiga bilder förresten - jag älskar att gå på museum och så :D

Dixi Wonderland sa...

Svar: Jaa jag håller med dig! :D

caroline sa...

åh vilken underbar idé! jag är ganska dålig på konst, så det här blir jättespännande tycker jag!! Bra på att googla märkliga ting är jag dock, kaskelottvalar är en favorit, hiho :)

tja, vet inte om jag vågar skriva om höstens finaste här.. Med ett snett leende i korridoren och en mysig halsduk långt bort i matsalen.. Det gör mig lite ledsen i hjärtat iallafall.

Anonym sa...

wow, vilka bilder, fortsätt med veckans konstnär, kul :)

ooh, jag hade ju velat gå på dali i barcelona, men alla dissade :< alla ville ju bara festa, jag ville vara kulturell :> du och jag nästa gång baby? ;)

mysigt att du beställer hem böcker, vad för några?

http://kissamiss.blogg.se

Anonym sa...

Hur coola som helst, ser nästan animerade ut. Vem misstänkte att du var en sådan inbiten konstintresserad :)