fredag 2 oktober 2009

Isn't it obvious that I love you?

Jag har mest suttit inne idag, druckit te, ätit ägg och tänkt på hur vacker Lasses nya skiva är, efter "Daugava" trodde jag att jag och Lasse aldrig skulle bli vänner igen men "tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen" säger allt jag vill ha sagt just nu, han har hoppat in i mitt huvud och förklarar hur jag känner, ord för ord, känsla för känsla och han säger det såhär:

Järnvägsspår:
du var redan där
min dröm var redan du
om du vet vad du vill
har du ingenting att hämta här

Ett sällsynt exemplar:
du läser mig kapitel för kapitel
jag är mindre stolt nu, mer förlägen
bli mitt sista halmstrå för en stund
vi som har allt, vi som saknar

Du som reser mig:
se mig, hör mig
känn mig

Jag får liksom ingen ordning:
Jag kan ha glömt din vaksamhet,
jag söker inte mer din sympati
[Eller jo det gör jag visst]
Inga kan ta fel på varann som vi

Berätta hur du gör:
berätta vad det är så jag förstår
hur jag ska nå dig
berätta hur du gör
och jag ska utstå allt
den ensamhet som följer när du går

Fribiljett till himlen:
nu skulle jag inte säga nej
till en fribiljett mot himlen
är du ute nånstans
inatt så drömde jag om dig
och det väckte gamla minnen
jag fick aldrig nån chans

Köpenhamn och överallt:
överallt, av och till
hör jag klanger från dig
och hösten

4 kommentarer:

Alexandra sa...

Ett ord för hans nya album: Magiskt! Jag kommer lyssna sönder det.

Kitty sa...

På tal om det du skrev i min blogg. VI måste prata! Massa pussar!

Anonym sa...

sött, eggs on legs :)

ja, flytt-göra-slut suger balle. särskilt när man är ny på ett ställe och kanske inte känner en enda kotte, men då kan man utforska och ta tag i sitt liv på egen hand om man är singel. så fördelar och nackdelar finns de ju alltid. hur länge var ni ett par btw?

denna helg är det bara jobb jobb jobb, usch, är helt slut, men äter massa onyttigheter och mår bra iaf ,)
vad gör du i helgen rar?

http://kissamiss.blogg.se

Maj sa...

Fint. :)
gör du idag då?