måndag 17 maj 2010

It's just a sickness


01.44 - jag brukar skrika, gråta och spy vid den här tiden
inatt ligger jag apatisk och stirrar i taket

03.19 - musik i öronen, mimande läppar, tar upp gitarren
alla toner låter falska och fel, ingen är den finaste jag vet

05.24 - varför spelar det ingen roll när solen går upp?
sömnlösa nätter tar ju ändå aldrig slut

06.33 - "Du kan kämpa ett helt liv utan att vinna en enda seger.
Du vet, de blodigaste krigen är alltid inbördeskrigen."

08:02 - så kommer sömnen, sakta, sakta, frossa och feberdrömmar

10.22 - slutna ögon tillsist, telefonen ringer och jag vaknar ur dvalan
jag ska på Håkan H, då inget gör ont, glömt natten som gått
reser mig upp och äter frusna hallon som om ingenting har hänt

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nej vad tråkigt med regn och rusk. Igår hade vi runt 18 grader på kvällen och jag tog en kvällspromenad i kortärmad klänningen och mådde finfint.

Jag hoppas att solen behagar att kika fram hos dig också snart!

emilia sa...

usch, hatar de nätterna!

men något som är fancy är att det var supervarmt i dag! det har varit vinter i skåne tooo long nu!

Jeanette sa...

Mellankoliskt men vackert :)