torsdag 13 maj 2010

why all the noise?

igår har var det rep igen. Jag tänkte visa hur det kan se ut. Filip bakom sina trummor hade satt på sig bandanda dagen i ära och Henrik var på strålande spelhumör. Agerade lärare med sin bas till några av mina gitarrsolon. En helt fantastisk man när det kommer till musik den där Henrik.



De är så fina att det nästan inte är klokt. Efter att vi lekt i några timmar gick vi och drack massa öl. Jag åt största laxmackan någonsin kanske. När klockan slog nio gick jag och lyssnade på fin musik, inspirerad av Dylan, finare blir det knappt. Trots den sena timmen när det väl var slut hade jag ingen lust alls att gå hem efteråt så jag gick bort till Hallands och hejade på Kit, skrattade lite med Emil och kramade förstås på Olof. När jag hade myst klart uppe på trean var det dags att traska hem.

Jag trotsade vädret och hade på mig shorts och knästrumpor. Men en himlans massa tröjor, annars fryser man ju som bara den, i maj...

Nu ska jag snart springa iväg till galleriet och välja lite konstnärer.
Jag är så trött, så trött. En vacker dag ska jag börja gå och lägga mig i tid!

5 kommentarer:

Jeanette sa...

Åh! Så fint. Det är nästan att man skulle vilja vara med i erat band om det inte vore för att man är totalt talanglös. ;)

Vårsol. Jo, men kyligt för det.
De är lite sol här nu, men den ska avta under dagen och sen blir det regn fram till Lördag. Kanske kommer solen till dig :)

Okej, sånt. Bara du som kan kämpa, ta en dag i taget och göra så gott du kan.
Ja har det inte så lätt alla dagar jag heller. Men man får liksom hålla sig så positiv som möjligt ta skiten när den kommer och få ut den. Uttrycka sig är jätte bra grejer :)

Kram på dig.

Anonym sa...

Det ser tokroligt ut. Ska damma av mina gitarrockfingrar någon dag.

Hihi som en piga, ja faktiskt. Det skulle se roligt ut att kliva upp på scenen i piga-klädsel och rocka loss.

Unknown sa...

TAAACK FIA! :D
Känns underbart.. nu återstår det bara att välja. Verkar som du har det bra nere i Lund. Snart Karneval och allt! Verkar riktigt skoj men har tyvärr inte tid att åka ner. Kramar!!

Sandie sa...

Men idag fryser man INTE... det är 25 grader varmt i sthlm =)

roxanne sa...

Oh vad kul med rep!! :) Du kan inte slänga upp lite av musiken också kanske? :)

Jag mår faktiskt jättebra rar, lever verkligen livet. Har träffat så mycket nytt folk, och kanske en man. Men vågar inte ta ut glädjen i förskott, men vi har det mysigt :) Säger såklart till när jag vet något mera, hihi.
Hur ser dina dagar ut nu då fina tjejen?