tisdag 4 maj 2010

What life is like


Hela livet är ganska rörigt egentligen, för ett år sedan skulle jag ta studenten. Allt var så lugnt och tryggt och jag ville bara lämna stan. Nu sitter jag i en annan stad precis som jag önskade, här är aldrig lugnt och definitivt inte tryggt, jag balanserar ständigt mellan trygghet och panik men ingenting i världen kommer få mig att flytta tillbaka. Jag och halmstad kommer aldrig sluta fred, det är så det kommer förbli.

Ps. jag drömmer väldigt om nya tatueringar just nu, speciellt en till morfar, jag saknar honom fortfarande.

3 kommentarer:

Fifi sa...

ja, visst dansade jag på Valborg! och jag hade så kul ända tills min iPhone blev stulen, då blev jag bara ledsen...

Vad är det för morfarstatuering du funderar på?

lovisa/polichinelle sa...

jag tackar, jag tackar! hoppas du får en underbar onsdag. här har solen kikat fram precis efter regn så jag tror på den här dagen.

Jeanette sa...

så fint! Kan du inte göra ett inlägg om din morfar?
Något fint minne eller så?

Jag har inte så många av min egen, ja minns att han var väldigt mysig, men ja minns inga direkta stunder av min.
Jag var så liten och lekte mest med kusinerna när vi var där. :/

Jag funderar på ett Ankare till min :) vet bara inte vart. Svårt sånt där.