måndag 24 maj 2010

Lundakarnevalen

min Lundakarneval har varit helt fantastisk, långa nätter med mycket dans och fint sällskap. Här kommer en bild kavalkad av spektaklet. Jag såg till att börja karnevalsfirandet redan i torsdags.


Natten spenderades med massor av vin och Gustav här som sällskap. Sista minnet är i Emils säng tittandes på fiskdokumentär vid tre på morgonen, när jag öppnade ögonen nästa morgon var jag visst hemma. Hur jag kom dit är fortfarande ett stort mysterium. Och när karnevalen satte igång på riktigt under fredagen mådde jag som jag förtjänade.

Under första karnevalsdagen var jag en zombie med huvudverk, vi såg Rufus och mötte Emma vid tåget. Sedan fortsatte natten på karnevalen och jag träffade fredrik i vimlet. Han hängde med oss resten av natten.



Lördagen började med en brunch med fina människor. Stina, Fredrik, Helena och jag köpte på oss massor av mat och åt medan det långa tåget gick förbi oss. Solen sken och jag fick lite färg på armarna. Sedan gick vi och tittade på Salem, han var fin. Men efter det var det dags för natt. Gratis inträde på ritualkarneval och dans in på morgontimmarna med finaste Stina och Helena.



Sista fina söndagen var lite kallare men när solen tittade fram hängde jag med Anders, som hade fått ryggskott, sittandes och snacka skit på bänkarna på området. Emma och Stina dök upp framåt kvällen för att gå på revy. Grymt faktiskt. Jag köpte biljetter till dansen men sålde dem igen för jag insåg att jag faktiskt inte har tid att dansa till klockan 4 en natt till, verkligheten och inlämning av uppsatser väntar. Så jag drack några öl och framåt ett tog jag cykeln och köpte mjölk sedan somnade jag.

Nu är karnevalen slut och det känns nästan lite tomt. Kanske får jag en chans att sova ut lite nu!

1 kommentar:

Jeanette sa...

Det låter som en kanonkul helg!
Fin läsning ♥