tisdag 26 januari 2010

just another day

Så här ser en vanlig tisdag ut i mitt liv ungefär:

Går upp 07:15, äter frukost med yoghurt och te, klär på mig och sminkar mig

08.45 sätter jag på mig jackan och skor, jag har fått en förkärlek till att ha luvan uppe. den gör att jag känner mig lite mystisk och sätter på musik medan jag vandrar till skolan.

09.15 börjar första lektionen som idag handlade om konstteorier
12.00 äter mat med mina kära kurskamrater i matsalen, idag blev det fisksoppa

14.00 efter en sväng på stan och suktat efter ett par Ray-Bans sätter mig på café för att plugga. Dricker frukt te med lite honung och smuttar på det i några timmar under tiden jag pluggar.

17.00 går hem och lagar nyttig Lax Lasagne och lägger den i frysen så jag kan ha med den till skolan som matlåda. (recept kommer imorgon)
19.00 efter att ha tittat på "Factory Girl" går jag till gymmet och springer 6 km. träffar lite trevligt folk på gymmet och tar sedan bussen hem.
21.35 Torkat håret efter en dusch och sätter på "Candy" och dreglar lite över Heath Leadger innan jag tillsist somnar på kudden.

Ungefär så

6 kommentarer:

lovisa sa...

tack så mycket!
"smuttar på det i några timmar"... är du en sådan som kan dricka kallt te? jag älskar te, men kallt te går bara inte. :) och! var factory girl bra? jag köpte den häromveckan men har inte sett den än.

Kitty sa...

ååå fin dag! Det pirrar i magen min lite när jag läser! :)

Jeanette sa...

Ja, vad tyckte du om Factory Girl?
Jag gillade den! Trots att Hayden gjorde en väldigt underlig insats som Dylan. Jag gillade hans lite annorlunda tolkning. Och Edie var helt underbar!

Dock gillar jag verkligen inte Candy. Va otroligt besviken på den. :/

Johanna sa...

Det lät som en riktigt nice dag ju :)

emilia sa...

vilken fin och mysig dag! maten ser god ut = )

Fifi sa...

Tack! Ja, jag har 4 till, jag kanske visar dem på bligen snart.

Åh, Candy gillar jag, så tragisk, så bra.