torsdag 21 januari 2010

What if..

om jag var någon annan

skulle jag se ut såhär, med tatueringar och ruffsigt hår

om jag var en färg
skulle jag vara röd

om jag var ett djur
skulle jag vara en zebra

om jag var ett nummer
skulle jag vara en sjua

om jag var en sång
skulle jag vara Very Loud - Shout Out Louds


om jag var mitt i en dröm
skulle jag flyga eller ha ett inbyggt soundtrack i mitt liv

om jag var en blomma
skulle jag vara en Orkidé för att jag är så svår

om jag var ett instrument
skulle jag vara ett en älskad gammal gitarr

om jag var ett klädesplagg
skulle jag vara en söndrig Rolling Stones t-shirt

om jag var en sko
skulle jag vara en svart i skinn med klack

om jag var en dryck
skulle jag smaka hallon

om jag var ett fotografi
skulle jag vara ett av svart/vitt, suddigt portträtt

om jag var en känd person
skulle jag vara en rockbrud i ett indieband

om jag var ett väder
skulle jag vara blåsig hösteftermiddag

om jag var en doft
skulle jag dofta nyklipptgräs

1 kommentar:

Jeanette sa...

Å ååh, jag älskar verkligen det här inlägget. Du träffa mig nästan på varenda en av dina svar där. Ja kunde verkligen känna likadant! :D

De va lite roligare nya frågor också. Sånt gillar jag!