fredag 15 januari 2010

Tassar


tassar är det absolut finaste ordet jag vet och det blir bara ännu finare när man har tassar som kliver runt på ens golv i Lund. Han med tassar är här nu, han sitter i mitt knä när jag ser på tv och han ligger i min säng när jag sover, vi till och med äter på golvet ihop. Vi går långa promenader, vi leker en hel del och vi pussas väldigt mycket. Om jag ska vara ärlig har livet inte känts så här fint på länge och den här lägenheten har aldrig känts mer hemma. Så just nu ser min lägenhet ut som ett bombnedslag, för det målas på golvet, ligger hundfiltar i soffan och så har vi gjort ett myshörn av kuddar i hörnet. Ursäkta röran, kreativt arbete pågår! Allt bara för att han den där pälsiga saken med tassar kommit hit medan mamma och pappa reste iväg utan oss.
Nu ska vi mysa med godis i soffan, för även om det är fredag så är det helt okej, när han är här!

Veckans finaste citat: Jag blev så överraskad att se dig i vanliga jeans, jag ser dig aldrig i vanliga jeans, du har alltid knasiga saker i sammet eller med zebra mönster, men så är du ju den knasigaste jag vet också!
Det var den finaste komplimangen jag fått på länge!

4 kommentarer:

roxanne sa...

och ordet tass på engelska, paw, underbart! i love it to! älskar katternas trampdynor, så söta :)

hoppas du har en fin helg kakan!

Johanna sa...

åh, vad det där låter fint <3 tassar är faktiskt ett väldigt fint ord. sött liksom.

- åh, om det ändå vore så! nejnej, jag bor i sverige :) men var i thailand i 3 veckor, helt underbart!

Sandie sa...

Vad gulligt skrivet av dig om han med tassar och päls =)

Jessica sa...

det bästa jag vet är små söta katt-tassar!