måndag 4 januari 2010

På Bio

Nu när jag är tillbaka i Lund igen har det blivit en hel massa bio tittande. Det visade sig att det gick en himlans massa fina filmer här nere så jag tog med min kära vän Fredrik på lite bio både lördag och söndag. Gott sällskap och fina filmer. Vi såg bland annat denna: The Imaginarium of Doctor Parnassus. Galet bra men så fantastiskt konstig, gå och se!


Det finns inget bättre än filmer man vill hoppa in i och delta i ett annat universum och glömma sitt eget. Kanske är det därför jag längtar efter Tim Burtons Alice i Underlandet så att jag nästan går under lite inuti!

4 kommentarer:

Baby Jane sa...

Jag kan verkligen rekomendera dom. Väldigt söta och roliga :)
Men man MÅSTE verkligen smöra formarna då man bakar i dom, annars blir det katastrof, smet och kaka fastnar och sånt.

Anonym sa...

den där har jag faktiskt inte sett, ser ut att vara i min stil minsann :>

jadu, jag har inga direkta nyårslöften, men skall minska mitt läskberoend, går bra än sålänge, och spara ut min lugg som jag är så trött på :> du då raring?

http://kissamiss.blogg.se

camilla sa...

var på tim burtons exhibition på moma i nyc. underbar!

Nyckelfågeln sa...

åh lund! saknar ibland att bo i lund, iförsig bor jag i malmö vilket är nära, men ändå. har läst massor i din blogg nu, otroligt fin och du skriver väldigt fint.